Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας (CAJU) είναι μια επιτυχημένη σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής βιομηχανίας που βρίσκεται καθ’ οδόν προς την επίτευξη των στόχων περιβαλλοντικής της απόδοσης.
Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας θα αναπτύξει ανατρεπτικές νέες τεχνολογίες αεροσκαφών για να υποστηρίξει το Ευρωπαϊκό Πράσινο Συμφωνία και κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Αυτές οι τεχνολογίες θα αποδώσουν καθαρά αέρια θερμοκηπίου (GHG) μειώσεις τουλάχιστον 30%, σε σύγκριση με το 2020 τελευταίας τεχνολογίας. Η τεχνολογική και βιομηχανική η ετοιμότητα θα επιτρέψει την ανάπτυξη νέων αεροσκαφών που θα ενσωματώνουν αυτές τις τεχνολογίες το αργότερο το 2035, επιτρέποντας την αντικατάσταση του 75% του παγκόσμιου στόλου πολιτικής αεροπορίας έως το 2050. Το αεροσκάφος που αναπτύχθηκε θα να επιτρέψουν καθαρές μειώσεις CO2 έως και 90% όταν συνδυάζονται με την επίδραση βιώσιμων καυσίμων «απόθεσης», ή μηδενικές εκπομπές CO2 κατά την πτήση όταν χρησιμοποιείται υδρογόνο ως πηγή ενέργειας.
Οι δραστηριότητες έρευνας και καινοτομίας της Clean Aviation που σχετίζονται με την αεροναυπηγική, με επίκεντρο την ανακάλυψη τεχνολογικές πρωτοβουλίες, θα συμβάλουν στην παγκόσμια βιώσιμη ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αεροπορική βιομηχανία. Η ευρωπαϊκή ικανότητα έρευνας και καινοτομίας στον τομέα της αεροπορίας θα ενισχυθεί μέσω της εταιρικής σχέσης, επιτρέποντας τη θέσπιση νέων και φιλόδοξων παγκόσμιων προτύπων.
Η δεύτερη φάση της Καθαρής Αεροπορίας (2026-2030) θα επικεντρωθεί στην ενσωμάτωση και την επίδειξη τεχνολογιών σε αεροσκάφη που τροφοδοτούνται:
Από τις τέσσερις αεροσκάφη που προτάθηκαν στο πλαίσιο της SRIA για την Καθαρή Αεροπορία, το θέμα αυτό θα επικεντρωθεί στις ακόλουθες διαμορφώσεις αεροσκαφών:
Οι προτάσεις θα διερευνήσουν τις πιο ελπιδοφόρες διαδρομές γύρω από διάφορες αεροναυπηγικές ιδέες και κρίσιμες τεχνολογίες που έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά τουλάχιστον 30%.
Αναλυτική περιγραφή στο αγγλικό κείμενο.
70%
Ειδική προϋπόθεση επιλεξιμότητας – μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ ανά θέμα: Η μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ για το θέμα είναι €15 εκατομ.
Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας μπορεί να χρηματοδοτήσει έως και 2 έργα, ανάλογα με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης και τη συμπληρωματικότητα των προτεινόμενων δράσεων.
Κατά την επιλογή των έργων που θα επιλεγούν για χρηματοδότηση, θα ληφθεί ιδιαίτερα υπόψη η πληρότητα και η συμπληρωματικότητα των προτεινόμενων δράσεων, εξασφαλίζοντας την ευρύτερη κάλυψη των τύπων αεροσκαφών και της ικανότητας ωφέλιμου φορτίου/εμβέλειας τους σε όλους τους τομείς των περιφερειακών και βραχυμεσαίων τμημάτων της αγοράς. Το έργο μπορεί να αφορά μία ή περισσότερες ιδέες αεροσκαφών για ένα δεδομένο τμήμα της αγοράς (δηλαδή περιφερειακό, βραχυμεσαίων τμημάτων).
Ειδική προϋπόθεση επιλεξιμότητας – μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ ανά έργο: Η μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ για το εξαιρετικά αποδοτικό περιφερειακό έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο αυτού του θέματος είναι €10 εκατομ.
Η μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ για το εξαιρετικά αποδοτικό μικρό και μεσαίου βεληνεκούς έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο αυτού του θέματος είναι €5 εκατομ.
Οι προτάσεις που ζητούν συνεισφορά της ΕΕ πάνω από το μέγιστο ποσό που ορίζεται παραπάνω θα κηρυχθούν μη επιλέξιμες και δεν θα αξιολογηθούν.
Αναλυτική περιγραφή στο αγγλικό κείμενο.
Για την υποβολή ερωτήσεων: Clean Aviation Call Questions