Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας (CAJU) είναι μια επιτυχημένη σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής βιομηχανίας που βρίσκεται καθ’ οδόν προς την επίτευξη των στόχων περιβαλλοντικής της απόδοσης.
Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας θα αναπτύξει ανατρεπτικές νέες τεχνολογίες αεροσκαφών για να υποστηρίξει το Ευρωπαϊκό Πράσινο Συμφωνία και κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Αυτές οι τεχνολογίες θα αποδώσουν καθαρά αέρια θερμοκηπίου (GHG) μειώσεις τουλάχιστον 30%, σε σύγκριση με το 2020 τελευταίας τεχνολογίας. Η τεχνολογική και βιομηχανική η ετοιμότητα θα επιτρέψει την ανάπτυξη νέων αεροσκαφών που θα ενσωματώνουν αυτές τις τεχνολογίες το αργότερο το 2035, επιτρέποντας την αντικατάσταση του 75% του παγκόσμιου στόλου πολιτικής αεροπορίας έως το 2050. Το αεροσκάφος που αναπτύχθηκε θα να επιτρέψουν καθαρές μειώσεις CO2 έως και 90% όταν συνδυάζονται με την επίδραση βιώσιμων καυσίμων «απόθεσης», ή μηδενικές εκπομπές CO2 κατά την πτήση όταν χρησιμοποιείται υδρογόνο ως πηγή ενέργειας.
Οι δραστηριότητες έρευνας και καινοτομίας της Clean Aviation που σχετίζονται με την αεροναυπηγική, με επίκεντρο την ανακάλυψη τεχνολογικές πρωτοβουλίες, θα συμβάλουν στην παγκόσμια βιώσιμη ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αεροπορική βιομηχανία. Η ευρωπαϊκή ικανότητα έρευνας και καινοτομίας στον τομέα της αεροπορίας θα ενισχυθεί μέσω της εταιρικής σχέσης, επιτρέποντας τη θέσπιση νέων και φιλόδοξων παγκόσμιων προτύπων.
Το παρόν θέμα στοχεύει στην ανάπτυξη και επίδειξη των τεχνολογιών συστημάτων επί του αεροσκάφους που απαιτούνται για την επίδειξη υβριδικής-ηλεκτρικής πρόωσης και πιο ηλεκτρικών μη προωθητικών συστημάτων εν πτήσει, με ηλεκτρική πρόωση ισχύος έως 1MW ανά πλευρά και ελάχιστη ηλεκτρική ισχύ 100kW για όλους τους ηλεκτρικούς μη προωθητικούς καταναλωτές. Η επιλογή του λόγου υβριδισμού θα πρέπει να είναι συμβατή με τους στόχους απόδοσης σε επίπεδο αεροσκάφους. Αυτά τα συστήματα αποτελούν βασικούς παράγοντες για την εξαιρετικά αποδοτική περιφερειακήιδέα αεροσκαφών.
Το πεδίο εφαρμογής του έργου είναι επομένως ο σχεδιασμός, η επίδειξη και η παράδοση της ενσωματωμένης αρχιτεκτονικής και των εξαρτημάτων των συστημάτων επί του αεροσκάφους για μια πλήρη επίδειξη υβριδικής-ηλεκτρικής πρόωσης εν πτήσει.
Αναλυτική περιγραφή στο αγγλικό κείμενο.
70%
Ειδική προϋπόθεση επιλεξιμότητας – μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ ανά θέμα: €40 εκατομ.
Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας μπορεί να αναθέσει έως και 1 έργο με χρηματοδότηση, ανάλογα με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης και τη συμπληρωματικότητα των προτεινόμενων δράσεων.
Ειδική προϋπόθεση επιλεξιμότητας – μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ ανά έργο: €40 εκατομ.
Οι προτάσεις που ζητούν συνεισφορά της ΕΕ πάνω από το μέγιστο ποσό που προσδιορίζεται παραπάνω θα κηρυχθούν μη επιλέξιμες και δεν θα αξιολογηθούν.
Αναλυτική περιγραφή στο αγγλικό κείμενο.
Για την υποβολή ερωτήσεων: Clean Aviation Call Questions