Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας (CAJU) είναι μια επιτυχημένη σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής βιομηχανίας που βρίσκεται καθ’ οδόν προς την επίτευξη των στόχων περιβαλλοντικής της απόδοσης.
Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας θα αναπτύξει ανατρεπτικές νέες τεχνολογίες αεροσκαφών για να υποστηρίξει το Ευρωπαϊκό Πράσινο Συμφωνία και κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Αυτές οι τεχνολογίες θα αποδώσουν καθαρά αέρια θερμοκηπίου (GHG) μειώσεις τουλάχιστον 30%, σε σύγκριση με το 2020 τελευταίας τεχνολογίας. Η τεχνολογική και βιομηχανική η ετοιμότητα θα επιτρέψει την ανάπτυξη νέων αεροσκαφών που θα ενσωματώνουν αυτές τις τεχνολογίες το αργότερο το 2035, επιτρέποντας την αντικατάσταση του 75% του παγκόσμιου στόλου πολιτικής αεροπορίας έως το 2050. Το αεροσκάφος που αναπτύχθηκε θα να επιτρέψουν καθαρές μειώσεις CO2 έως και 90% όταν συνδυάζονται με την επίδραση βιώσιμων καυσίμων «απόθεσης», ή μηδενικές εκπομπές CO2 κατά την πτήση όταν χρησιμοποιείται υδρογόνο ως πηγή ενέργειας.
Οι δραστηριότητες έρευνας και καινοτομίας της Clean Aviation που σχετίζονται με την αεροναυπηγική, με επίκεντρο την ανακάλυψη τεχνολογικές πρωτοβουλίες, θα συμβάλουν στην παγκόσμια βιώσιμη ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αεροπορική βιομηχανία. Η ευρωπαϊκή ικανότητα έρευνας και καινοτομίας στον τομέα της αεροπορίας θα ενισχυθεί μέσω της εταιρικής σχέσης, επιτρέποντας τη θέσπιση νέων και φιλόδοξων παγκόσμιων προτύπων.
Αυτό το θέμα αποσκοπεί στην παροχή μιας εξαιρετικά αποδοτικής αρχιτεκτονικής κινητήρα χωρίς αγωγό που θα εγκατασταθεί σε αεροσκάφη, η οποία αναμένεται να πληροί, μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, μια αρχιτεκτονική συστήματος πρόωσης χωρίς αγωγό στο TRL6, για να υποβληθεί σε δοκιμή πτήσης σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας ως επικύρωση της αρχιτεκτονικής πρόωσης.
Το συνολικό πεδίο εφαρμογής του θέματος πηγάζει από τον στόχο της επικύρωσης ενός συστήματος επίδειξης αρχιτεκτονικής κινητήρα χωρίς αγωγό SMR σε δοκιμή πτήσης στο TRL6, για να αποδειχθεί η αναμενόμενη μείωση των εκπομπών CO2 σε επίπεδο αεροσκάφους. Οι δραστηριότητες του κινητήρα περιλαμβάνουν ολόκληρο το σύστημα πρόωσης, για παράδειγμα, συμπεριλαμβανομένων των πολυλειτουργικών καλυμμάτων.
Αναλυτική περιγραφή στο αγγλικό κείμενο.
70%
Ειδική προϋπόθεση επιλεξιμότητας – μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ ανά θέμα: Η μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ για το θέμα είναι €100 εκατομ.
Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας μπορεί να αναθέσει έως και 1 έργο με χρηματοδότηση, ανάλογα με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης και τη συμπληρωματικότητα των προτεινόμενων δράσεων.
Ειδική προϋπόθεση επιλεξιμότητας – μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ ανά έργο: Η μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ ανά έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο αυτού του θέματος είναι €100 εκατομ.
Οι προτάσεις που ζητούν συνεισφορά της ΕΕ άνω του μέγιστου ποσού που ορίζεται παραπάνω θα κηρυχθούν μη επιλέξιμες και δεν θα αξιολογηθούν.
Για την υποβολή ερωτήσεων: Clean Aviation Call Questions