Calls

  • Systems to quantify nitrogen fluxes and uncertainties in European landscapes

    Κλειστή

    Κωδικός: 34049 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-MISS-2024-SOIL-01-04 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Ευρωπαϊκές Αποστολές | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 08/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 08/10/2024

    Οι εκπομπές αερίου αζώτου που προέρχονται από το έδαφος από τη γεωργία συχνά παραβλέπονται λόγω των προκλήσεων στην παρακολούθηση. Μια συνολική αξιολόγηση των απωλειών αζώτου τόσο σε αέριο όσο και σε μη αέριο, συμπεριλαμβανομένης της γεωγραφικής κατανομής τους και της ποικίλης χρονικής επίλυσής τους, είναι απαραίτητη για την ενημέρωση αποτελεσματικών στρατηγικών μετριασμού των εκπομπών θερμοκηπίου και την ενθάρρυνση της υιοθέτησης υψηλότερων βαθμίδων της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή σε εθνικό επίπεδο.

    Οι απώλειες αζώτου είναι επεισοδιακές και η τρέχουσα χρονική και χωρική ανάλυση των πληροφοριών σχετικά με τη δυναμική του αζώτου σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι ανεπαρκής για μια συνολική εκτίμηση του προϋπολογισμού αζώτου σε ηπειρωτική κλίμακα. Η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη μεθοδολογία για τη μέτρηση της ροής N-flux περιλαμβάνει μετρήσεις ροής που συνοδεύονται από τυπικές μεθόδους πλήρωσης κενών, οι οποίες οδηγούν σε μεγάλες αβεβαιότητες και μεροληπτικούς παράγοντες εκπομπής. Επιπλέον, οι περισσότερες υπάρχουσες παρατηρήσεις επικεντρώνονται σε εύκρατες ζώνες και μονοπάτια εξόδου μονής ροής, παραβλέποντας το πλήρες φάσμα των μορφών αζώτου, συμπεριλαμβανομένων τόσο των αερίων όσο και των μη αέριων μορφών σε διαφορετικές κλιματικές συνθήκες. Δεδομένα και παρατηρήσεις λείπουν ιδιαίτερα στη λεκάνη της Μεσογείου και ορισμένα μονοπάτια μετασχηματισμού του αζώτου δεν έχουν διερευνηθεί επαρκώς. Για να αντιμετωπιστούν αυτά τα κενά, πρέπει να αποκτηθούν ακριβείς πληροφορίες, οι οποίες θα διευκολύνουν την ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών διαχείρισης που ελαχιστοποιούν αποτελεσματικά τις συνολικές απώλειες αζώτου από το έδαφος. Επιπλέον, αυτές οι πληροφορίες θα βελτιώσουν την παραμετροποίηση και την επικύρωση των μοντέλων και θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη των προβλέψεων μοντέλων όταν κλιμακώνονται σε ηπειρωτικό επίπεδο. Αυτό θα οδηγήσει σε μια πιο εκλεπτυσμένη και ακριβή εκτίμηση του πλεονάσματος αζώτου, θα εμπλουτίσει τις υπάρχουσες εκτιμήσεις του πίνακα ελέγχου και θα στηρίξει περαιτέρω την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών διαχείρισης και θα καθοδηγήσει μελλοντικές αποφάσεις έρευνας και πολιτικής που σχετίζονται με τις προσπάθειες μετριασμού.

  • Towards a dynamic monitoring system to assess status and spatiotemporal changes of soil erosion at European scale

    Κλειστή

    Κωδικός: 34047 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-MISS-2024-SOIL-01-03 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Ευρωπαϊκές Αποστολές | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 08/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 08/10/2024

    Οι τρέχουσες εκτιμήσεις ΕΕ/Ευρωπαίων για την απώλεια εδάφους από υδάτινη και αιολική διάβρωση είναι μακροπρόθεσμοι μέσοι όροι που εκτελούνται με εμπειρικά μοντέλα, τα οποία, σε γεωργικές περιοχές, υπόκεινται σε τεράστιες αβεβαιότητες. Οι βελτιωμένες εκτιμήσεις θα συμβάλουν στην ανάπτυξη ενός μοντέλου βασισμένου στη διαδικασία, το οποίο μπορεί να ενσωματώσει πρακτικές διαχείρισης και τις δυνατότητές τους για μείωση της απώλειας του εδάφους από το νερό και την αιολική διάβρωση σε γεωργικούς τομείς και θα διευκολύνει την υιοθέτηση των βέλτιστων πρακτικών. Μπορούν επίσης να ληφθούν υπόψη και άλλες διεργασίες, όπως η διάβρωση του οργώματος ή οι ρεματιές.
    Τα υπάρχοντα μερικώς ρητά δεδομένα αγροτεμαχίων (π.χ. LPIS-GSA), δεδομένα από την έρευνα χρήσης γης και κάλυψης γης της ΕΕ (LUCAS) και οι πιο πρόσφατες ενημερώσεις από την πλατφόρμα COPERNICUS θα μπορούσαν/θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των τρεχόντων πανευρωπαϊκών πλαισίων μοντελοποίησης.

  • Living Labs in urban areas for healthy soils

    Κλειστή

    Κωδικός: 34045 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-MISS-2024-SOIL-01-02 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Ευρωπαϊκές Αποστολές | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 08/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 08/10/2024

    Η αστικοποίηση αποτελεί πρόκληση για την υγεία του εδάφους, λόγω της ανάπτυξης κατασκευής και υποδομής που συνεπάγεται, μεταξύ άλλων, κατάληψη γης, σφράγιση εδάφους, μόλυνση ή συμπίεση. Σε αυτό το πλαίσιο και συνεργαζόμενοι σε κοινές προκλήσεις, οι φορείς σε ζωντανά εργαστήρια – living labs σε αστικές περιοχές θα μπορούν να αναπαράγουν δράσεις και λύσεις, να συγκρίνουν αποτελέσματα, να ανταλλάσσουν καλές πρακτικές, να επικυρώνουν μεθοδολογίες, να επωφελούνται από τη διασταυρούμενη γονιμοποίηση και να συνδέονται με τo τοπικό/περιφερειακό τους οικοσύστημα.

  • Co-creating solutions for soil health in Living Labs

    Κλειστή

    Κωδικός: 34043 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-MISS-2024-SOIL-01-01 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Ευρωπαϊκές Αποστολές | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 08/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 08/10/2024

    Η αποστολή «A Soil Deal for Europe» προτείνει μια νέα προσέγγιση στην έρευνα και την καινοτομία στον τομέα της υγείας του εδάφους, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής ζωντανών εργαστηρίων – living labs.

    Τα living labs είναι συνεργασίες μεταξύ πολλών φορέων που λειτουργούν και αναλαμβάνουν πειράματα σε διάφορες τοποθεσίες σε περιφερειακό ή υποπεριφερειακό επίπεδο. Οι επιμέρους τοποθεσίες θα μπορούσαν να είναι, π.χ. αγροκτήματα, δασικές συστάδες, αστικές περιοχές πρασίνου ή βιομηχανικές περιοχές, επιχειρήσεις και άλλες τοποθεσίες, όπου η εργασία εκτελείται και παρακολουθείται υπό πραγματικές συνθήκες.

    Οι φάροι – lighthouses, αντίθετα, ορίζονται ως «χώροι επίδειξης λύσεων, εκπαίδευσης και επικοινωνίας που είναι υποδειγματικές ως προς την απόδοσή τους όσον αφορά τη βελτίωση της υγείας του εδάφους». Είναι μεμονωμένες, τοπικές τοποθεσίες (ένα αγρόκτημα, μια εκμετάλλευση δασών, μια βιομηχανική τοποθεσία, μια αστική περιοχή πρασίνου κ.λπ.) που είτε μπορούν να αποτελούν μέρος ενός ζωντανού εργαστηρίου είτε να βρίσκονται έξω από ένα ζωντανό εργαστήριο.

    Σύμφωνα με το Σχέδιο Υλοποίησης της Αποστολής, τα ζωντανά εργαστήρια περιλαμβάνουν παράγοντες από διαφορετικά υπόβαθρα, κλάδους και/ή τομείς και αποτελούνται από 10 έως 20 πειραματικές τοποθεσίες. Ωστόσο, ανάλογα με το συγκεκριμένο πλαίσιο (π.χ. τις χρήσεις γης, τις προκλήσεις για την υγεία του εδάφους που αντιμετωπίζονται), οι αιτούντες μπορούν να προτείνουν ζωντανά εργαστήρια με λιγότερες πειραματικές τοποθεσίες.

  • Size & weight reduction of cell and packaging of batteries system, integrating lightweight and functional materials, innovative thermal management and safe and sustainable by design approach (Batt4EU Partnership)

    Κλειστή

    Κωδικός: 34041 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D2-02-03 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Αυτό το θέμα εστιάζει στην παροχή μιας ασφαλούς και βιώσιμης σχεδιαστικής προσέγγισης για μπαταρίες μειωμένου μεγέθους και βάρους, η οποία θα προσφέρει την απαραίτητη απόδοση για εφαρμογές για κινητές συσκευές. Ο στόχος είναι να ενισχυθούν τα πακέτα αποθήκευσης ενέργειας διευρύνοντας τις περιβαλλοντικές και λειτουργικές συνθήκες στις οποίες μπορούν να λειτουργήσουν, διατηρώντας παράλληλα υψηλό επίπεδο απόδοσης και επιτυγχάνοντας μείωση του μεγέθους και του βάρους του πακέτου μπαταριών.

  • Post-Li-ion technologies and relevant manufacturing techniques for mobility applications (Generation 5) (Batt4EU Partnership)

    Κλειστή

    Κωδικός: 34038 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D2-02-02 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Το θέμα αυτό στοχεύει στην ανάπτυξη:

    • Τεχνολογίες γενιάς 5 για εφαρμογές κινητικότητας.
    • Τεχνικές κατασκευής που επηρεάζουν την απόδοση, την ασφάλεια και το κόστος.
    • Σχέδια κυψελών (cell designs) που θα επιτρέψουν την πλήρη και εύκολη ανακύκλωση στο τέλος της ζωής τους.

    Επίσης στοχεύει στην αξιολόγηση της πιθανής κατασκευαστικής συμβατότητας με την υπάρχουσα υποδομή παραγωγής ιόντων λιθίου.
    Επομένως, οι προτάσεις θα πρέπει να αφορούν τις βελτιώσεις στα σχέδια βιώσιμων υλικών ώστε να επιτευχθεί η κατασκευαστική ικανότητα και η υψηλή ασφάλεια της επιλεγμένης τεχνολογίας γενιάς 5 για εφαρμογές κινητικότητας.

  • Sustainable high-throughput production processes for stable lithium metal anodes for next generation batteries (Batt4EU Partnership)

    Κλειστή

    Κωδικός: 34036 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D2-02-01 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Oι ανόδους μετάλλων λιθίου θα χρειαστούν για τις μπαταρίες Gen 4b, Gen 4c και Gen 5, επομένως είναι σημαντικό να δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή αλυσίδα παραγωγής για την κατασκευή τους, προκειμένου να διασφαλιστούν ασφαλείς αλυσίδες εφοδιασμού για τους παραγωγούς μπαταριών επόμενης γενιάς με έμφαση στην υψηλή απόδοση και δυνατότητα ανακύκλωσης για κύτταρα Gen 4b, Gen4c ή Gen5. Αυτό το θέμα λοιπόν, επικεντρώνεται σε βιώσιμες διαδικασίες παραγωγής υψηλής απόδοσης για σταθερές ανόδους μετάλλου λιθίου για μπαταρίες επόμενης γενιάς.

  • EU Member States/Associated countries research policy cooperation network to accelerate zero-emission road mobility (2ZERO Partnership)

    Κλειστή

    Κωδικός: 34033 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-13 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Αυτό το θέμα εστιάζει στο δίκτυο συνεργασίας για την ερευνητική πολιτική των κρατών μελών της ΕΕ/Συνδεδεμένων χωρών, για την επιτάχυνση της οδικής κινητικότητας μηδενικών εκπομπών.

    Ένα πλαίσιο συνεργασίας θα ενισχύσει τις προσπάθειες για την επίτευξη αυτής της πανευρωπαϊκής πρόκλησης ενώνοντας δυνάμεις, ανταλλάσσοντας γνώσεις, ομαδοποιώντας οικονομικούς πόρους και συντονίζοντας δραστηριότητες, δημιουργώντας συμπληρωματικότητα, συνοχή και οικοδόμηση συνεργειών σε όλη την ΕΕ και τα κράτη μέλη της και τα προγράμματα χρηματοδότησης Ε&Κ των Συνδεδεμένων Χωρών, τα εθνικά σχέδια, τις προσπάθειες, προσεγγίσεις, σε συνεργασία με τις Συνδεδεμένες Χώρες.

  • A new framework to improve traffic safety culture in the EU

    Κλειστή

    Κωδικός: 34030 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-12 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Ένα ασφαλές σύστημα συνεπάγεται την κατανόηση και τη διαχείριση όλων των στοιχείων του συστήματος μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της συμπεριφοράς και της αλληλεπίδρασης των παραγόντων του. Η συγκριτική ανάλυση δείχνει επίμονες διαφορές στις επιδόσεις οδικής ασφάλειας μεταξύ κρατών μελών της ΕΕ/Συνδεδεμένων χωρών. Αυτές οι διαφορές μπορεί να αποδοθούν σε διαφορές στην κουλτούρα, οι οποίες είναι δύσκολο να εξηγηθούν με τα κλασικά μοντέλα κινδύνου. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες για τη συμπλήρωση των πρωτοβουλιών για την οδική ασφάλεια με μια προοπτική κουλτούρας ασφάλειας, δηλαδή τις αξίες, τις πεποιθήσεις, τις προτεραιότητες και τις απόψεις που μοιράζονται μεταξύ ομάδων χρηστών του δρόμου και των ενδιαφερομένων που επηρεάζουν τις αποφάσεις τους να συμπεριφέρονται ή να ενεργούν με τρόπους που επηρεάζουν την ασφάλεια, λαμβάνοντας υπόψιν την κατανάλωση ενέργειας.

    Η αξιολόγηση της κουλτούρας οδικής ασφάλειας σε διαφορετικά εθνικά, περιφερειακά ή τοπικά συστήματα, ομάδες και οργανισμούς πιστεύεται ότι βοηθά στην κατανόηση και επεξήγηση των διαφορετικών προτύπων αντίληψης και ανάληψης κινδύνου σε κοινότητες και χώρες – και μπορεί επίσης να ενημερώσει προσαρμοσμένες παρεμβάσεις για αυτές τις (υπο)κουλτούρες,  καθώς όλα συνοδεύονται από τους συγκεκριμένους κανόνες, αξίες, πεποιθήσεις και συμπεριφορές (συμπεριλαμβανομένων των μοτίβων συμπεριφοράς που σχετίζονται με το φύλο). Αυτές οι παρεμβάσεις θα πρέπει να απευθύνονται σε όλους τους σχετικούς παράγοντες του συστήματος για τις οδικές μεταφορές ανθρώπων και εμπορευμάτων και να εξετάζουν μελλοντικές εξελίξεις, όπως πιθανές επιπτώσεις από την αύξηση των επιπέδων αυτοματισμού ή την εισαγωγή νέων μέσων οδικής μεταφοράς όπως τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα hoverboards.

  • Effects of disruptive changes in transport: towards resilient, safe and energy efficient mobility

    Κλειστή

    Κωδικός: 34028 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-11 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Η σημασία ενός ισχυρού συστήματος μεταφορών γίνεται ιδιαίτερα εμφανής σε περιόδους ραγδαίων, αλλαγών που δεν είναι ούτε προγραμματισμένες, προγραμματισμένες ούτε προβλεπόμενες. Ταυτόχρονα, η μείωση των μετακινήσεων οδήγησε σε λιγότερα οχήματα στους δρόμους σε ορισμένες περιοχές, ενώ σε άλλες παρατηρήθηκε αύξηση των οχημάτων παράδοσης, καθώς οι παραδόσεις κατ’ οίκον έχουν αυξηθεί. Ομοίως, η τρέχουσα πραγματικότητα της αγοράς ενέργειας έχει κάνει ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη για ένα ενεργειακά αποδοτικό σύστημα κινητικότητας που θα μπορούσε να απορροφήσει τις διακοπές στην αλυσίδα εφοδιασμού καυσίμων.

    Ψηφιακά εργαλεία/υπηρεσίες και νέα μέσα μεταφοράς (π.χ. αστική αεροπορική κινητικότητα και μικροκινητικότητα), νέοι τρόποι χρήσης της υποδομής (π.χ. ακόμη περισσότεροι κοινόχρηστοι χώροι με διαφορετικούς τύπους οχημάτων, τόσο πολύ αυτοματοποιημένα όσο και χειροκίνητα) με πιο ενεργειακά αποδοτικό τρόπο και νέα συμπεριφορά θα πρέπει να συμπεριληφθεί στην έρευνα.

  • Ensuring the safety, resilience and security of waterborne digital systems

    Κλειστή

    Κωδικός: 34026 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-10 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Όλο και περισσότερο, οι σύγχρονες πλωτές μεταφορές βασίζονται σε έξυπνα ψηφιακά και συνδεδεμένα συστήματα για την εξασφάλιση ασφαλούς και αποτελεσματικής λειτουργίας. Το υδάτινο ψηφιακό σύστημα μπορεί να είναι ευάλωτο τόσο σε κακόβουλες παρεμβάσεις όσο και στις συνέπειες της αποτυχίας του συστήματος. Η πρόκληση για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ανθεκτικότητας των ψηφιακών συστημάτων είναι ιδιαίτερα σημαντική σε μεγάλα πολύπλοκα πλοία όπου το επίπεδο ολοκλήρωσης και συνδεσιμότητας είναι υψηλό και όπου οι συνέπειες της αστοχίας μπορεί να είναι ιδιαίτερα σοβαρές. Ως εκ τούτου, το θέμα επικεντρώνεται στη διασφάλιση της ασφάλειας, της ανθεκτικότητας και της ασφάλειας των ψηφιακών συστημάτων που μεταφέρονται στο νερό.

  • Policies and governance shaping the future transport and mobility systems

    Κλειστή

    Κωδικός: 34024 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-09 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Η διακυβέρνηση, οι πολιτικές και τα κίνητρα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των συστημάτων μεταφορών και κινητικότητας και επηρεάζουν την ανάπτυξη και εφαρμογή διαφορετικών τεχνολογιών και τρόπων μεταφοράς (είναι σημαντικό να μελετηθεί πώς οι πολιτικές και οι κανονισμοί θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καλύτερα για να διέπουν τα συστήματα μεταφορών και κινητικότητας προς τις επιθυμητές κατευθύνσεις, ώστε να γίνουν πιο βιώσιμα και δίκαια, για παράδειγμα όσον αφορά το φύλο, τον τόπο ή τα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος. ως δημοσιονομικές επιπτώσεις τους.

    Επιπλέον, η κρίση του COVID-19 έχει αλλάξει σημαντικά τις συνήθειες μετακίνησης. Η εξ αποστάσεως και η τηλεργασία έχουν γίνει ευρέως διαδεδομένες μαζί με άλλες ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας. Ο πραγματικός αντίκτυπος αυτών των αλλαγών στις εκπομπές αερίων και στην ευημερία των ανθρώπων καθώς και στην αγορά ακινήτων (γραφεία) δεν είναι γνωστοί. Αυτή είναι τώρα μια ευκαιρία να αξιοποιηθεί μια συνεχής αλλαγή στις συνήθειες που θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των GHG.

  • Improved transport infrastructure performance – Innovative digital tools and solutions to monitor and improve the management and operation of transport infrastructure

    Κλειστή

    Κωδικός: 34020 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-08 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία και λύσεις θα επιτρέψουν την αναβάθμιση της υποδομής μεταφορών διασφαλίζοντας βελτιωμένη απόδοση και ασφάλεια, σε συνδυασμό με μείωση των εκπομπών και καλύτερη αποδοχή. Η αύξηση της απόδοσης της υποδομής πολυτροπικών μεταφορών μπορεί να επιτευχθεί μέσω της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των στοιχείων ενεργητικού και μέσω της διαχείρισης δεδομένων πολλαπλών μέσων.

    Η υποδομή μεταφορών πρέπει να είναι ικανή να αποκομίζει τα οφέλη από την ψηφιοποίηση σε επίπεδο διαχείρισης και λειτουργίας, καθώς και σε σχέση με τον χρήστη. Η ψηφιοποίηση μπορεί να υποστηρίξει την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας και να παρέχει καλύτερες υπηρεσίες στους τελικούς χρήστες της υποδομής, συμπεριλαμβανομένων των βελτιωμένων υπηρεσιών δημόσιων μεταφορών. Οι ψηφιακές τεχνολογίες, όπως τα μεγάλα δεδομένα, το Διαδίκτυο των πραγμάτων, τα Digital Twins, μαζί με τις τεχνικές Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Μάθησης παρέχουν μεγάλες δυνατότητες για την ανάπτυξη λύσεων κινητικότητας.

    Η ενοποίηση μεταξύ της υποδομής μεταφορών και των ψηφιακών τεχνολογιών θα συμβάλει στην επίτευξη εξατομικευμένων απρόσκοπτων ταξιδιών επιβατών και εμπορευμάτων μέσω διαφορετικών τρόπων μεταφοράς. Αυτή η ενοποίηση θα εξετάσει την ασφάλεια και την ασφάλεια ξεκινώντας από τη φάση του σχεδιασμού, ενώ ταυτόχρονα αυτοματοποιεί και επιταχύνει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε κάθε επίπεδο, από τη συντήρηση έως τη διαχείριση της κυκλοφορίας.

  • Scaling up logistics innovations supporting freight transport decarbonisation in an affordable way

    Κλειστή

    Κωδικός: 34018 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-07 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Με βάση τα προηγούμενα χρηματοδοτούμενα έργα και τις τρέχουσες δραστηριότητες (π.χ. Connecting Europe Facility, Horizon 2020 και έργα Horizon Europe), διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με το πλαίσιο ανταλλαγής δεδομένων που ακολουθεί το Digital Transport and Logistics Forum (DTLF) και λαμβάνοντας υπόψη την ανάπτυξη του κοινού ευρωπαϊκού χώρου περί δεδομένων της κινητικότητας, οι προτάσεις θα πιλοτάρουν, θα επιδείξουν και θα κλιμακώσουν συστημικές συνεργατικές λύσεις σχετικά με τους εφοδιαστικούς κόμβους, τη συνδεσιμότητα δικτύων πολυτροπικού εφοδιασμου και τα μοντέλα επιχειρήσεων και διακυβέρνησης. Θα δοθεί ιδιαίτερη σημασία τόσο στην ψηφιακή όσο και στη φυσική διαλειτουργικότητα καθώς και στην υιοθέτηση οχημάτων/σκαφών μηδενικών εκπομπών.

  • Optimising multimodal network and traffic management, harnessing data from infrastructures, mobility of passengers and freight transport

    Κλειστή

    Κωδικός: 34016 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-06 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Το βελτιστοποιημένο πολυτροπικό δίκτυο και η διαχείριση της κυκλοφορίας είναι απαραίτητα για ένα αποτελεσματικό δίκτυο μεταφορών και την απρόσκοπτη μετακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων από πόρτα σε πόρτα. Τέτοιες προηγμένες δυνατότητες πρέπει να υποστηρίζονται με την αξιοποίηση δεδομένων από φυσικές και ψηφιακές υποδομές, καθώς και από την κινητικότητα επιβατών και εμπορευμάτων, που περιλαμβάνουν διαφορετικούς τύπους οχημάτων, τροχαίου υλικού, αεροσκαφών και πλοίων (συμπεριλαμβανομένων μηδενικών εκπομπών, συνδεδεμένων και αυτοματοποιημένων), τεχνολογιών και τη χρήση καινοτόμων υπηρεσιών. Ταυτόχρονα, οι νέες μορφές κινητικότητας (π.χ. προόδους για την πλήρη χρήση της δυναμικής και διαλειτουργικής ανταλλαγής δεδομένων από πολλούς φορείς και τρόπους μεταφοράς, για καλά δοκιμασμένα και επικυρωμένα συστήματα και λειτουργίες, με τις κατάλληλες ρυθμίσεις διακυβέρνησης.

  • Robust Knowledge and Know-How transfer for Key-Deployment Pathways and implementation of the EU-CEM (CCAM Partnership)

    Κλειστή

    Κωδικός: 34014 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-05 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Μια κοινή βάση για τη Γνώση CCAM στην Ευρώπη είναι διαθέσιμη σήμερα με τη διαδικτυακή Γνωσιακή Βάση CCAM, η οποία αποτελεί ενιαία στάση για όλες τις σχετικές πρωτοβουλίες Ε&Κ, εργαλεία, μεθοδολογίες, κανονισμούς και πρότυπα στον τομέα αυτό. Η Γνωσιακή Βάση θα πρέπει να επεκταθεί και να προσαρμοστεί περαιτέρω στις ανάγκες όλων των σχετικών ενδιαφερομένων. Τα αποτελέσματα και τα διδάγματα από τα κοινοτικά, εθνικά και διεθνή έργα θα πρέπει να είναι διαθέσιμα και προσβάσιμα σε στοχευμένες ομάδες χρηστών. Οι προτεινόμενες δράσεις θα πρέπει ειδικότερα να παρέχουν υποστήριξη στους ενδιαφερόμενους για να κινηθούν σε επιχειρήσεις, προσδιορίζοντας βασικά δομικά στοιχεία και πρότυπα για την ανάπτυξη πιλοτικών υπηρεσιών και να επιτρέπουν τη δημιουργία ικανοτήτων για βασικούς παράγοντες διαφορετικών περιπτώσεων χρήσης/τομέων εφαρμογών, καθώς και για πολίτες και μη ειδικούς σχετικά με τον τρόπο χρησιμοποιούν συστήματα και υπηρεσίες CCAM και για να γνωρίζουν τις νέες εξελίξεις και τους σχετικούς κινδύνους.

    Η Κοινή Μεθοδολογία Αξιολόγησης της ΕΕ (EU-CEM) που αναπτύχθηκε στο έργο «FAME» που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του CL5-2021-D6-01-06 στοχεύει να γίνει η βασική μεθοδολογία για όλες τις αξιολογήσεις που σχετίζονται με το CCAM για την υποστήριξη της συνεργασίας, της ανταλλαγής και της εναρμόνισης. Η μεθοδολογία θα πρέπει να εφαρμοστεί για υπάρχουσες και καινοτόμες περιπτώσεις χρήσης από έργα CCAM και να ευθυγραμμιστεί με τις εθνικές στρατηγικές και προσεγγίσεις κινητικότητας. Θα είναι απαραίτητα προγράμματα κατάρτισης για έργα CCAM για την ενσωμάτωση της μεθοδολογίας και τη συλλογή ανατροφοδότησης σχετικά με τα διδάγματα που αντλήθηκαν κατά την υλοποίησή της.

    Μια Ομάδα Εκπροσώπων Κρατών (SRG) έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο της εταιρικής σχέσης CCAM για να διασφαλιστεί ένας συνεχής διάλογος σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με την Ε&Κ του CCAM για να αυξηθεί ο συντονισμός μεταξύ ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων χρηματοδότησης Ε&Κ και μεταξύ των εθνικών προγραμμάτων. Για να εκπληρώσει αποτελεσματικά την αποστολή του, η SRG θα χρειαστεί υποστήριξη για τη συλλογή και ανάλυση πληροφοριών σχετικά με εθνικές πρωτοβουλίες Ε&Κ και για την υλοποίηση δραστηριοτήτων συνεργασίας.

  • AI for advanced and collective perception and decision making for CCAM applications (CCAM Partnership)

    Κλειστή

    Κωδικός: 34011 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-04 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Για να ενσωματωθούν και να αντιμετωπιστούν πολύπλοκα σενάρια κυκλοφορίας, οι τεχνολογίες CCAM θα ​​απαιτήσουν εξαιρετικά προηγμένη λήψη αποφάσεων με βάση ενισχυμένη συλλογική ευαισθητοποίηση – το στάδιο πέρα ​​από την προώθηση, την ενσωμάτωση πληροφοριών από πολλαπλές πηγές και την ερμηνεία για τη συγκέντρωση αυτών των πληροφοριών. Η ανάπτυξη της συλλογικής ευαισθητοποίησης θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την κατάσταση του οχήματος, του οδηγού και του περιβάλλοντος του χρήστη του δρόμου. Μπορεί επίσης να περιλαμβάνει την παρακολούθηση της συμπεριφοράς άλλων χρηστών του δρόμου και τη δημιουργία προβλέψεων, οι οποίες μπορούν να βασίζονται στα δεδομένα από προηγμένα μοντέλα συμπεριφοράς (π.χ. αυτά που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο των έργων CL5-2022-D6-01-03). Η ενσωμάτωση αυτών των ευρημάτων θα οδηγήσει σε συλλογική ευαισθητοποίηση για το CCAM.

    Η χρήση πολλαπλών πηγών (πληροφορίες συγχωνευμένων αισθητήρων και αισθητήρων, χάρτες, υποδομές, άλλοι χρήστες του δρόμου και συστήματα εντοπισμού) και η κοινή χρήση των συνολικών πληροφοριών και των σχετικών προθέσεων του οχήματος και του άμεσου περιβάλλοντος του θα είναι ένα σημαντικό δομικό στοιχείο προς τη συλλογική συνειδητοποίηση. Η συλλογική ευαισθητοποίηση θα πρέπει να δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε κρίσιμες καταστάσεις για την ασφάλεια και να δημιουργήσει οφέλη για το γενικό σύστημα κινητικότητας, τα οποία περιλαμβάνουν αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας και βελτιωμένη ροή κυκλοφορίας, καθώς ενσωματώνει δυνατότητες πρόβλεψης καταστάσεων και περιβαλλοντικά οφέλη (τα οποία μπορεί τελικά να περιλαμβάνουν π.χ. στρατηγικές έξυπνης χρέωσης).

    Προκειμένου να συνεχιστεί ο καθορισμός του ρόλου και των ορίων της τεχνητής νοημοσύνης και των αναδυόμενων νέων εξελίξεων εντός της τεχνητής νοημοσύνης, αυτό το θέμα συνιστά την εξερεύνηση της Υβριδικής Νοημοσύνης (HI) ως ένα τέτοιο νέο υποσύνολο της τεχνητής νοημοσύνης. Η υβριδική νοημοσύνη είναι η διαδικασία ανάπτυξης και κινητοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) για την επέκταση της ανθρώπινης νοημοσύνης και τεχνογνωσίας, διασφαλίζοντας έτσι τον έλεγχο των λειτουργιών CCAM που μοιάζει με τον άνθρωπο. Η εφαρμογή μιας προσέγγισης HI θα επιτρέψει στις τεχνολογίες CCAM να ενσωματώσουν την ανθρώπινη τεχνογνωσία και πρόθεση στη λήψη των αποφάσεών τους, προκειμένου να δημιουργήσουν ουσιαστικές και κατάλληλες ενέργειες που ευθυγραμμίζονται με ηθικές, νομικές και κοινωνικές αξίες.

  • Orchestration of heterogeneous actors in mixed traffic within the CCAM ecosystem (CCAM Partnership)

    Κλειστή

    Κωδικός: 34009 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-03 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Ο στόχος είναι να προχωρήσουμε στην ενορχήστρωση ετερογενών παραγόντων σε μικτή κυκλοφορία, στηρίζοντας, συνδέοντας και ενσωματώνοντας τις ακόλουθες ροές ερευνητικών αποτελεσμάτων και προκλήσεων καινοτομίας.

  • Scenario-based safety assurance of CCAM and related HMI in a dynamically evolving transport system (CCAM Partnership)

    Κλειστή

    Κωδικός: 34007 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-02 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Για να διασφαλιστεί η ασφάλεια του CCAM, είναι σημαντικό τα οχήματα να είναι ασφαλή όχι μόνο κατά τον τύπο πρώτης έγκρισης, αλλά και κατά τη διάρκεια της πλήρους διάρκειας ζωής τους σε ένα σύστημα οδικών μεταφορών που αλλάζει γρήγορα. Αλλαγές μπορεί να προκύψουν από την εξέλιξη του ίδιου του συστήματος CCAM, για παράδειγμα, ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης συνδεσιμότητας με χρήση επικοινωνίας V2X, της χρήσης συστημάτων που βασίζονται σε AI και ενημερώσεων λογισμικού OTA (over-the-air).

    Μέχρι να επιτευχθεί πλήρης αυτοματοποίηση στις μεταφορές, ο ανθρώπινος οδηγός θα συνεχίσει να παίζει ουσιαστικό ρόλο. Επίσης, η αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες του δρόμου θα αλλάξει παίρνοντας υποστήριξη από τεχνολογίες που επιτρέπουν σε ένα σύστημα CCAM να κοινοποιεί τις προθέσεις του σε άλλους χρήστες του δρόμου.

    Ως συνέπεια αυτών των καινοτομιών και εξελίξεων, η ασφαλής ανάπτυξη των συστημάτων CCAM χρειάζεται επέκταση των διαδικασιών επικύρωσης ασφάλειας και των συστημάτων πιστοποίησης, λαμβάνοντας υπόψη την προηγμένη αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής και μια προσέγγιση συνεχούς παρακολούθησης εντός της υπηρεσίας. Λόγω των πολλών διαφορετικών σεναρίων και παραλλαγών που μπορούν να προκύψουν και να δοκιμαστούν, θα πρέπει να είναι δυνατό ένα μεγάλο μέρος της αξιολόγησης να εκτελείται σε ένα εικονικό περιβάλλον προσομοίωσης.

  • Centralised, reliable, cyber-secure & upgradable in-vehicle electronic control architectures for CCAM connected to the cloud-edge continuum (CCAM Partnership)

    Κλειστή

    Κωδικός: 34005 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL5-2024-D6-01-01 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Κλίμα, Ενέργεια και Κινητικότητα (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 5)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 07/05/2024 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 05/09/2024

    Αυτό το θέμα σχετίζεται με τις κεντρικές, αξιόπιστες, ασφαλείς στον κυβερνοχώρο και αναβαθμισμένες αρχιτεκτονικές ηλεκτρονικού ελέγχου εντός του οχήματος για CCAM που είναι συνδεδεμένη στο συνεχές cloud-edge.

    Απαιτείται ένας πλήρης επανασχεδιασμός της αρχιτεκτονικής ελέγχου εντός του οχήματος, που συνδυάζει καινοτομίες σε επίπεδο υλικού, λογισμικού και δεδομένων στο όχημα και σε σχέση με την κατανεμημένη νοημοσύνη στο συνεχές του edge-cloud continuity.  Θα πρέπει να βασίζεται σε ένα συγκεντρωτικό π.χ. διάταξη βάση ζωνών ή τομέα με χρήση κατανεμημένων υπολογιστών υψηλής απόδοσης για τη σύνδεση συστημάτων ανίχνευσης και ενεργοποίησης με ενημερώσεις λογισμικού over the air; ροές μεγάλων δεδομένων και AI at the edge με αποτέλεσμα ένα νέο και αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εντός οχήματος για ασφαλείς και αποτελεσματικές αυτοματοποιημένες λειτουργίες οδήγησης και τηλε-λειτουργίες (tele-operations).