-
ATM Excellent science and outreach for air–ground integration and autonomy
ΚλειστήΚωδικός: 29993 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA1-2 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
Ο τομέα εργασίας 1 (ATM άριστη επιστήμη και προσέγγιση) περιλαμβάνει τις ερευνητικές δραστηριότητες διερεύνησης που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη νέων ιδεών για το ATM πέρα από αυτές που προσδιορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη αναδυόμενων τεχνολογιών και μεθόδων στο επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για την τροφοδοσία της εφαρμοσμένης έρευνας που διεξάγεται από την SESAR 3 JU. Το WA1 καλύπτει καινοτόμο περιεχόμενο σε επίπεδο ωριμότητας πριν από το TRL1 (TRL0) και το ελάχιστο επίπεδο ωριμότητας στόχου είναι η ολοκλήρωση του TRL1.
Το όραμα του Digital European Sky προβλέπει την προοδευτική εξέλιξη προς την αυτόνομη πτήση, αυξάνοντας την παγκόσμια απόδοση του ATM όσον αφορά τη χωρητικότητα, την επιχειρησιακή απόδοση και τη στέγαση νέων ή/και πιο αυτόνομων μορφών κινητικότητας και αεροπορικών οχημάτων, δηλαδή υποστηρίζοντας την εξελισσόμενη ζήτηση από άποψη ποικιλομορφίας , πολυπλοκότητα από εναέριο χώρο πολύ χαμηλού επιπέδου σε επιχειρήσεις υψηλού επιπέδου. Η πρόκληση είναι να προταθούν και να αναπτυχθούν πιθανές καινοτόμες ή πρωτοποριακές λύσεις που θα επιτρέψουν τη στέγαση ή την πλήρη ενσωμάτωση αυτών των αεροπορικών οχημάτων, τα οποία θα έχουν υψηλό βαθμό αυτονομίας και θα χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα επικοινωνίας και πλοήγησης. Αυτό απαιτεί στενότερη ολοκλήρωση και προηγμένα μέσα επικοινωνίας μεταξύ των δυνατοτήτων του οχήματος και της υποδομής, έτσι ώστε η υποδομή να μπορεί να λειτουργεί ως ψηφιακό δίδυμο – Ένα ψηφιακό δίδυμο είναι μια ψηφιακή αναπαράσταση ενός προβλεπόμενου ή πραγματικού πραγματικού φυσικού προϊόντος, συστήματος ή διαδικασίας (φυσικό twin) που χρησιμεύει ως το ουσιαστικά δυσδιάκριτο ψηφιακό αντίστοιχο του για πρακτικούς σκοπούς, όπως προσομοίωση, ενσωμάτωση, δοκιμή, παρακολούθηση και συντήρηση – του αεροσκάφους. Ως εκ τούτου, οι μελλοντικές λειτουργίες θα πρέπει να βασίζονται σε άμεσες αλληλεπιδράσεις μεταξύ αυτοματισμού αέρα και εδάφους, με τον ανθρώπινο ρόλο να εστιάζεται στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων κατά την παρακολούθηση του αυτοματισμού. Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι τόσο τα επανδρωμένα όσο και τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα λειτουργούν σε ένα απρόσκοπτο και ασφαλές περιβάλλον χρησιμοποιώντας κοινές υποδομές και υπηρεσίες που υποστηρίζουν μια κοινή αντίληψη πτήσεων με βάση την τροχιά.
-
ATM Excellent science and outreach for connected and automated ATM
ΚλειστήΚωδικός: 29985 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA1-1 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
Ο τομέα εργασίας 1 (ATM άριστη επιστήμη και προσέγγιση) περιλαμβάνει τις ερευνητικές δραστηριότητες διερεύνησης που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη νέων ιδεών για το ATM πέρα από αυτές που προσδιορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη αναδυόμενων τεχνολογιών και μεθόδων στο επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για την τροφοδοσία της εφαρμοσμένης έρευνας που διεξάγεται από την SESAR 3 JU. Το WA1 καλύπτει καινοτόμο περιεχόμενο σε επίπεδο ωριμότητας πριν από το TRL1 (TRL0) και το ελάχιστο επίπεδο ωριμότητας στόχου είναι η ολοκλήρωση του TRL1.
Το μελλοντικό περιβάλλον ATM που προβλέπεται από το όραμα Digital European Sky θα είναι όλο και πιο περίπλοκο, ενσωματώνοντας τις ανάγκες νέων χρηστών του εναέριου χώρου, νέα οχήματα εναέριου χώρου με διαφορετικές επιδόσεις από τα συμβατικά αεροσκάφη, π.χ. διαφορετικές ταχύτητες και ύψη κ.λπ. αντισυμβατικές ιδέες για την αύξηση του επιπέδου αυτοματισμού (δηλαδή, επιπέδου 4 (υψηλός αυτοματισμός) και επιπέδου 5 (πλήρης αυτοματισμός) και ψηφιοποίησης στο ΑΤΜ της Ευρώπης και σχεδιασμός μιας μελλοντικής υποδομής ΑΤΜ που θα συμβάλει στη μείωση της ακαμψίας στο σύστημα ΑΤΜ και θα το καταστήσει ακόμα πιο ασφαλές από το σημερινό βελτιώνοντας την επεκτασιμότητα και την ανθεκτικότητά του. Η ασφαλής ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ όλων των στοιχείων της υποδομής ATM και των σχετικών ενδιαφερόμενων μερών που δεν είναι ATM είναι ένας άλλος ακρογωνιαίος λίθος αυτού του οράματος. Οι ερευνητικές προτάσεις στοχεύουν στη μόχλευση και αξιοποίηση αναδυόμενων ψηφιακών τεχνολογιών που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στο μετασχηματισμό του τομέα, για την υποστήριξη νέων χρηστών του εναέριου χώρου και τον σχεδιασμό μιας μελλοντικής υποδομής ATM ανάλογης με τις επιδόσεις που απαιτούνται από κάθε τύπο και περιβάλλον χρήστη του εναέριου χώρου. Αυτό περιλαμβάνει εκείνα τα περιβάλλοντα στις περιοχές μετάβασης μεταξύ της Ευρώπης και των γειτονικών περιοχών του ICAO, τα οποία ενδέχεται να έχουν συγκεκριμένους κανονισμούς και προκλήσεις.
-
ATM Excellent science and outreach for the aviation Green Deal
ΚλειστήΚωδικός: 29982 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA1-7 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
Ο τομέα εργασίας 1 (ATM άριστη επιστήμη και προσέγγιση) περιλαμβάνει τις ερευνητικές δραστηριότητες διερεύνησης που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη νέων ιδεών για το ATM πέρα από αυτές που προσδιορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη αναδυόμενων τεχνολογιών και μεθόδων στο επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για την τροφοδοσία της εφαρμοσμένης έρευνας που διεξάγεται από την SESAR 3 JU. Το WA1 καλύπτει καινοτόμο περιεχόμενο σε επίπεδο ωριμότητας πριν από το TRL1 (TRL0) και το ελάχιστο επίπεδο ωριμότητας στόχου είναι η ολοκλήρωση του TRL1.
Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία έχει θέσει ως στόχο τις καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, σύμφωνα με τη δέσμευση της ΕΕ για παγκόσμια δράση για το κλίμα στο πλαίσιο της Συμφωνίας του Παρισιού. Για την επίτευξη αυτού του στόχου απαιτείται να επιταχυνθεί η στροφή προς την πιο έξυπνη και πιο βιώσιμη κινητικότητα. Η πρόκληση είναι να επιτευχθούν μηδενικές αναποτελεσματικότητα λόγω της ATM έως το 2040: αυτό σημαίνει όχι μόνο την εξάλειψη των αναποτελεσματικών στο τρέχον σύστημα αλλά και στο σχεδιασμό και την εκτέλεση της μελλοντικής αρχιτεκτονικής ATM και U-space. Οι προτάσεις ορίζουν και αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις που θα μπορούσαν να καλύπτουν μια ευρεία ποικιλία πτυχών π.χ. πιο αποτελεσματικές τροχιές, προσαρμογή του συστήματος χρέωσης για την παροχή κινήτρων για φιλικές προς το περιβάλλον λειτουργίες, κ.λπ. Το θέμα αυτό καλύπτει επίσης καινοτόμες ιδέες για την επιτάχυνση της απαλλαγής από τον άνθρακα των ΑΤΜ και τη μείωση των εκπομπών CO2 και μη CO2, μέσω της ενσωμάτωσης πλατφορμών ενέργειας, μεταφορών και ψηφιοποίησης που είναι στη βάση της πράσινης μετάβασης.
-
ATM Excellent science and outreach for capacity on demand and dynamic airspace
ΚλειστήΚωδικός: 29980 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA1-3 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
Ο τομέα εργασίας 1 (ATM άριστη επιστήμη και προσέγγιση) περιλαμβάνει τις ερευνητικές δραστηριότητες διερεύνησης που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη νέων ιδεών για το ATM πέρα από αυτές που προσδιορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη αναδυόμενων τεχνολογιών και μεθόδων στο επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για την τροφοδοσία της εφαρμοσμένης έρευνας που διεξάγεται από την SESAR 3 JU. Το WA1 καλύπτει καινοτόμο περιεχόμενο σε επίπεδο ωριμότητας πριν από το TRL1 (TRL0) και το ελάχιστο επίπεδο ωριμότητας στόχου είναι η ολοκλήρωση του TRL1.
Το μελλοντικό σύστημα ATM θα απαιτήσει αυξημένη ευελιξία στην παροχή χωρητικότητας όπου και όταν θα χρειαστεί σε όλο το δίκτυο, ιδιαίτερα για τη μεγιστοποίηση της χρήσης και της απόδοσης περιορισμένων πόρων, π.χ. εναέριου χώρου και ATCO. Η πρόκληση είναι να προτείνουμε καινοτόμες πιθανές λύσεις που θα παρέχουν την απαιτούμενη χωρητικότητα κατόπιν ζήτησης με δυναμικό, ευέλικτο και ανθεκτικό τρόπο, βελτιώνοντας το κόστος και την αποτελεσματικότητα της πτήσης διατηρώντας (ή βελτιώνοντας) την ασφάλεια. Αυτές οι λύσεις θα επιτρέπουν τη δυναμική αναδιαμόρφωση των πόρων και την παροχή νέων υπηρεσιών χωρητικότητας κατ’ απαίτηση για τη διατήρηση ασφαλών, ανθεκτικών, ομαλών και αποτελεσματικών αεροπορικών μεταφορών, επιτρέποντας ταυτόχρονα τη βελτιστοποίηση των τροχιών ακόμη και σε περιόδους αιχμής. Οι προτεινόμενες καινοτόμες λύσεις θα στοχεύουν στην ανταπόκριση στις αναδυόμενες επιχειρηματικές ανάγκες που μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο μέσω τυποποιημένης ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ παρόχων υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας χρησιμοποιώντας ένα εξαιρετικά διασυνδεδεμένο, ψηφιακό και ανθεκτικό δίκτυο.
-
ATM Excellent science and outreach for for U-space and urban air mobility
ΚλειστήΚωδικός: 29977 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA1-4 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
Ο τομέα εργασίας 1 (ATM άριστη επιστήμη και προσέγγιση) περιλαμβάνει τις ερευνητικές δραστηριότητες διερεύνησης που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη νέων ιδεών για το ATM πέρα από αυτές που προσδιορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη αναδυόμενων τεχνολογιών και μεθόδων στο επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για την τροφοδοσία της εφαρμοσμένης έρευνας που διεξάγεται από την SESAR 3 JU. Το WA1 καλύπτει καινοτόμο περιεχόμενο σε επίπεδο ωριμότητας πριν από το TRL1 (TRL0) και το ελάχιστο επίπεδο ωριμότητας στόχου είναι η ολοκλήρωση του TRL1.
Το όραμα Digital European Sky περιλαμβάνει την απρόσκοπτη ενοποίηση του U-space με το σύστημα ATM για τη διασφάλιση ασφαλούς και δίκαιης πρόσβασης στον εναέριο χώρο για όλους τους χρήστες του εναέριου χώρου, συμπεριλαμβανομένων των καινοτόμων πτήσεων εναέριας κινητικότητας (IAM[1]) που αναχωρούν από αεροδρόμια. Η πρόκληση είναι να καθοριστούν και να αναπτυχθούν πρωτοποριακές λύσεις που θα επιτρέψουν στο U-space να παρέχει τα μέσα για την ασφαλή και αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας υψηλής πυκνότητας σε χαμηλά υψόμετρα που περιλαμβάνουν ετερογενή οχήματα (μικρά μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, ηλεκτρικά κάθετη απογείωση και προσγείωση – eVTOLs – και συμβατικά επανδρωμένα αεροσκάφη), συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων σε κατοικημένες περιοχές και εντός ελεγχόμενου εναέριου χώρου. Η έρευνα στοχεύει στην ανάπτυξη λύσεων που θα υποστηρίξουν την απρόσκοπτη ενσωμάτωση του U-space με το σύστημα ATM για τη διασφάλιση ασφαλούς και δίκαιης πρόσβασης στον εναέριο χώρο για όλους τους χρήστες του εναέριου χώρου, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων UAM που αναχωρούν από αεροδρόμια.
-
ATM application-oriented research for air–ground integration and autonomy
ΚλειστήΚωδικός: 29975 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA2-2 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
O τομέα εργασίας 2 (έρευνα προσανατολισμένη στην εφαρμογή ATM) περιλαμβάνει τις διερευνητικές ερευνητικές δραστηριότητες που στοχεύουν στη γεφύρωση των αποτελεσμάτων της άριστης επιστήμης και προσέγγισης της ATM και της έρευνας ATM υψηλότερης ωριμότητας που διεξάγεται με μια ευρύτερη ερευνητική κοινότητα, ως μέρος των δραστηριοτήτων βιομηχανικής έρευνας SESAR 3 JU. Στοχεύει επίσης στην παροχή της απαραίτητης επιστημονικής υποστήριξης για την αλλαγή των ΑΤΜ. Το WA2 καλύπτει περιεχόμενο που έχει ήδη ολοκληρώσει το TRL1 σε προηγούμενες ερευνητικές δραστηριότητες και ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί το TRL2.
Η πρόκληση είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη συγκεκριμένων καινοτόμων εφαρμογών (που είναι ήδη TRL1, επιτυγχάνονται εντός του προγράμματος SESAR ή εκτός) που στοχεύουν στην αύξηση του επιπέδου ολοκλήρωσης αέρα-εδάφους, υποστηριζόμενες από υψηλά επίπεδα αυτοματισμού και που θα επιτρέψουν τη μετάβαση σε λειτουργίες βασισμένες στην τροχιά (TBO). Οι προτεινόμενες λύσεις θα στοχεύουν στην υλοποίηση του οράματος για τον ψηφιακό ευρωπαϊκό ουρανό που προβλέπει την πλήρη ενσωμάτωση ενός αυξανόμενου αριθμού νέων μορφών κινητικότητας και αεροπορικών οχημάτων, τα οποία έχουν υψηλό βαθμό αυτονομίας και χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα επικοινωνίας και πλοήγησης. Οι προτεινόμενες λύσεις θα υποστηρίξουν την εξέλιξη προς το μελλοντικό σύστημα ΑΤΜ, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες τεχνολογίες όσο το δυνατόν περισσότερο και αναπτύσσοντας νέες προκειμένου να αυξηθεί η παγκόσμια απόδοση της ΑΤΜ όσον αφορά τη χωρητικότητα, τη λειτουργική απόδοση και τη στέγαση νέων ή/και πιο αυτόνομων αεροσκαφών , δηλαδή υποστήριξη της εξελισσόμενης ζήτησης όσον αφορά την ποικιλομορφία, την πολυπλοκότητα από τον εναέριο χώρο πολύ χαμηλού επιπέδου στις επιχειρήσεις υψηλού επιπέδου. Η πρόκληση είναι να διασφαλιστεί η πλήρης ενσωμάτωση πιστοποιημένων drones σε όλες τις κατηγορίες εναέριου χώρου, πλήρεις υπηρεσίες U-space και λειτουργίες απλού χειριστή χάρη στον αυξημένο αυτοματισμό και την ανάθεση ευθύνης διαχωρισμού στα συστήματα.
-
ATM application-oriented research for the aviation Green Deal
ΚλειστήΚωδικός: 29973 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA2-3 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
O τομέα εργασίας 2 (έρευνα προσανατολισμένη στην εφαρμογή ATM) περιλαμβάνει τις διερευνητικές ερευνητικές δραστηριότητες που στοχεύουν στη γεφύρωση των αποτελεσμάτων της άριστης επιστήμης και προσέγγισης της ATM και της έρευνας ATM υψηλότερης ωριμότητας που διεξάγεται με μια ευρύτερη ερευνητική κοινότητα, ως μέρος των δραστηριοτήτων βιομηχανικής έρευνας SESAR 3 JU. Στοχεύει επίσης στην παροχή της απαραίτητης επιστημονικής υποστήριξης για την αλλαγή των ΑΤΜ. Το WA2 καλύπτει περιεχόμενο που έχει ήδη ολοκληρώσει το TRL1 σε προηγούμενες ερευνητικές δραστηριότητες και ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί το TRL2.
Η πρόκληση είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη συγκεκριμένων καινοτόμων εφαρμογών (που είναι ήδη TRL1, που έχουν επιτευχθεί στο πλαίσιο του προγράμματος SESAR ή εκτός) που στοχεύουν στην επίτευξη του στόχου των καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το 2050 που ορίζεται από την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, σύμφωνα με την ΕΕ δέσμευση για παγκόσμια δράση για το κλίμα στο πλαίσιο της Συμφωνίας του Παρισιού. Οι προτεινόμενες λύσεις θα αποδείξουν τις δυνατότητές τους να επιταχύνουν τη στροφή προς πιο έξυπνη και πιο βιώσιμη κινητικότητα, να βελτιώσουν την απόδοση καυσίμου και να μειώσουν τις εκπομπές (τόσο CO2 όσο και μη CO2) που παράγονται από τις λειτουργίες ATM και να αυξήσουν την κατανόηση των κλιματικών επιπτώσεων της αεροπορίας σε καλύτερα να τις προβλέψετε και να λάβετε μέτρα προσαρμογής. Η πρόκληση περιλαμβάνει την προσαρμογή του συστήματος χρέωσης δρομολογίων για να ληφθούν υπόψη οι στόχοι της πράσινης συμφωνίας και πώς να καταστεί δυνατός ο καθορισμός παγκόσμιων εναρμονισμένων πολιτικών και κανονισμών για την υποστήριξη πτήσεων φιλικών προς το κλίμα. Η πρόκληση περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών για την επιτάχυνση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές των ΑΤΜ μέσω της ενσωμάτωσης πλατφορμών ενέργειας, μεταφορών και ψηφιοποίησης που βρίσκονται στη βάση της πράσινης μετάβασης.
-
ATM application-oriented research for Artificial Intelligence (AI) for aviation
ΚλειστήΚωδικός: 29951 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA2-4 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
O τομέα εργασίας 2 (έρευνα προσανατολισμένη στην εφαρμογή ATM) περιλαμβάνει τις διερευνητικές ερευνητικές δραστηριότητες που στοχεύουν στη γεφύρωση των αποτελεσμάτων της άριστης επιστήμης και προσέγγισης της ATM και της έρευνας ATM υψηλότερης ωριμότητας που διεξάγεται με μια ευρύτερη ερευνητική κοινότητα, ως μέρος των δραστηριοτήτων βιομηχανικής έρευνας SESAR 3 JU. Στοχεύει επίσης στην παροχή της απαραίτητης επιστημονικής υποστήριξης για την αλλαγή των ΑΤΜ. Το WA2 καλύπτει περιεχόμενο που έχει ήδη ολοκληρώσει το TRL1 σε προηγούμενες ερευνητικές δραστηριότητες και ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί το TRL2.
Η πρόκληση είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη συγκεκριμένων καινοτόμων εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης (που είναι ήδη TRL1, επιτυγχάνονται εντός του προγράμματος SESAR ή εκτός) που στοχεύουν:
- Ενεργοποίηση καλύτερης χρήσης των δεδομένων, που οδηγεί σε ακριβέστερες προβλέψεις και πιο εξελιγμένα εργαλεία
- Εμπλουτισμός συνόλων δεδομένων αεροπορίας με νέους τύπους συνόλων δεδομένων που ξεκλειδώνουν εφαρμογές που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη αέρα/εδάφους, ενισχύοντας την κοινή χρήση δεδομένων και δημιουργώντας μια περιεκτική συνεργασία AI αεροπορίας/ATM για την καλύτερη υποστήριξη των ιθυνόντων, των πιλότων, των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και άλλων ενδιαφερόμενων μερών.
- Υποστήριξη (δηλαδή βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης) όλων των παραγόντων ATM από τον σχεδιασμό έως τις επιχειρήσεις και σε όλους τους χρήστες του εναέριου χώρου.
- Επιτρέποντας την εικονικοποίηση της υποδομής και της παροχής υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας σε όλους τους τύπους εναέριου χώρου, που κυμαίνονται από επιχειρήσεις πολύ χαμηλού έως μεγάλου υψομέτρου.
- Με αυτόν τον τρόπο, η τεχνητή νοημοσύνη θα επιτρέψει στο σύστημα να γίνει πιο αρθρωτό και ευέλικτο, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την ανθεκτικότητα στις διακοπές, την αύξηση της κυκλοφορίας και τη μεγαλύτερη ποικιλομορφία των χρηστών του εναέριου χώρου.
- Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών ATM/U-space.
-
ATM Excellent science and outreach for virtualisation and cybersecure data-sharing
ΚλειστήΚωδικός: 29949 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA1-5 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
Ο τομέα εργασίας 1 (ATM άριστη επιστήμη και προσέγγιση) περιλαμβάνει τις ερευνητικές δραστηριότητες διερεύνησης που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη νέων ιδεών για το ATM πέρα από αυτές που προσδιορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη αναδυόμενων τεχνολογιών και μεθόδων στο επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για την τροφοδοσία της εφαρμοσμένης έρευνας που διεξάγεται από την SESAR 3 JU. Το WA1 καλύπτει καινοτόμο περιεχόμενο σε επίπεδο ωριμότητας πριν από το TRL1 (TRL0) και το ελάχιστο επίπεδο ωριμότητας στόχου είναι η ολοκλήρωση του TRL1.
Το Digital European Sky στοχεύει στην άρση της στενής σύζευξης της παροχής υπηρεσιών ATM με τα συστήματα και τις επιχειρησιακές διαδικασίες ATS. Η πρόκληση είναι να προτείνουμε καινοτόμες (ή μη συμβατικές) ιδέες που θα επιτρέψουν την κοινή χρήση δεδομένων, θα προωθήσουν μια πιο δυναμική και ανθεκτική διαχείριση εναέριου χώρου και παροχή υπηρεσιών ATM, επιτρέποντας στις μονάδες υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας (ATSU) να βελτιώσουν τη χωρητικότητα σε τμήματα του εναέριου χώρου όπου η ζήτηση κυκλοφορίας υπερβαίνει τη διαθέσιμη χωρητικότητα. Μια πιο ευέλικτη χρήση εξωτερικών υπηρεσιών δεδομένων, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιότητες δεδομένων και τα δικαιώματα πρόσβασης, θα επιτρέψει τον εξορθολογισμό της υποδομής, μειώνοντας το σχετικό κόστος. Οι προτεινόμενες λύσεις θα στοχεύουν στον εξορθολογισμό και την εναρμόνιση της υποδομής ATM με ταυτόχρονη μείωση της ανασυγκρότησης. Οι λύσεις εικονικοποίησης θα στοχεύουν στην πλήρη αποσύνδεση της παροχής υπηρεσιών ATM από τη φυσική θέση του προσωπικού και του εξοπλισμού, με παράλληλη κλιμάκωση της απόδοσης του συστήματος σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, όπως και όταν απαιτείται.
-
ATM Excellent science and outreach for civil–military interoperability and coordination
ΚλειστήΚωδικός: 29947 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA1-9 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
Ο τομέα εργασίας 1 (ATM άριστη επιστήμη και προσέγγιση) περιλαμβάνει τις ερευνητικές δραστηριότητες διερεύνησης που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη νέων ιδεών για το ATM πέρα από αυτές που προσδιορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη αναδυόμενων τεχνολογιών και μεθόδων στο επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για την τροφοδοσία της εφαρμοσμένης έρευνας που διεξάγεται από την SESAR 3 JU. Το WA1 καλύπτει καινοτόμο περιεχόμενο σε επίπεδο ωριμότητας πριν από το TRL1 (TRL0) και το ελάχιστο επίπεδο ωριμότητας στόχου είναι η ολοκλήρωση του TRL1.
Το όραμα του Digital European Sky απαιτεί επαρκές επίπεδο πολιτικής/στρατιωτικής διαλειτουργικότητας και συντονισμού, ιδίως όσον αφορά την ανταλλαγή πληροφοριών τροχιάς και εναέριου χώρου, καθώς και τη χρήση διαλειτουργικών τεχνολογιών CNS. Η πρόκληση είναι να εντοπιστούν και να αναπτυχθούν καινοτόμες λύσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επίτευξη του κατάλληλου επιπέδου πολιτικοστρατιωτικής διαλειτουργικότητας, μεγιστοποιώντας επίσης τις συνέργειες μεταξύ πολιτικών και στρατιωτικών δραστηριοτήτων έρευνας.
-
ATM application-oriented research for connected and automated ATM
ΚλειστήΚωδικός: 29943 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA2-1 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
O τομέα εργασίας 2 (έρευνα προσανατολισμένη στην εφαρμογή ATM) περιλαμβάνει τις διερευνητικές ερευνητικές δραστηριότητες που στοχεύουν στη γεφύρωση των αποτελεσμάτων της άριστης επιστήμης και προσέγγισης της ATM και της έρευνας ATM υψηλότερης ωριμότητας που διεξάγεται με μια ευρύτερη ερευνητική κοινότητα, ως μέρος των δραστηριοτήτων βιομηχανικής έρευνας SESAR 3 JU. Στοχεύει επίσης στην παροχή της απαραίτητης επιστημονικής υποστήριξης για την αλλαγή των ΑΤΜ. Το WA2 καλύπτει περιεχόμενο που έχει ήδη ολοκληρώσει το TRL1 σε προηγούμενες ερευνητικές δραστηριότητες και ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί το TRL2.
Η πρόκληση είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη συγκεκριμένων καινοτόμων εφαρμογών που στοχεύουν στην αύξηση του επιπέδου αυτοματοποίησης και συνδεσιμότητας του μελλοντικού επίγειου συστήματος ATM και να καταστήσουν αυτές τις εφαρμογές έτοιμες για μετάβαση σε βιομηχανικές δραστηριότητες.
-
ATM Excellent science and outreach for multimodality and passenger experience
ΚλειστήΚωδικός: 29941 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2023-DES-ER2-WA1-6 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 15/11/2023
Ο τομέα εργασίας 1 (ATM άριστη επιστήμη και προσέγγιση) περιλαμβάνει τις ερευνητικές δραστηριότητες διερεύνησης που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη νέων ιδεών για το ATM πέρα από αυτές που προσδιορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη αναδυόμενων τεχνολογιών και μεθόδων στο επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για την τροφοδοσία της εφαρμοσμένης έρευνας που διεξάγεται από την SESAR 3 JU. Το WA1 καλύπτει καινοτόμο περιεχόμενο σε επίπεδο ωριμότητας πριν από το TRL1 (TRL0) και το ελάχιστο επίπεδο ωριμότητας στόχου είναι η ολοκλήρωση του TRL1.
Ο ρόλος του ATM στην αλυσίδα από πόρτα σε πόρτα του ταξιδιού ενός επιβάτη μπορεί να φαίνεται μικρός, αλλά η ακρίβεια των πτήσεων και η αντίληψη των επιβατών για τις πτήσεις εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ομαλή λειτουργία ολόκληρου του ταξιδιού. Θεωρώντας ότι το ATM αποτελεί αναπόσπαστο μέρος ενός συστήματος διατροπικών μεταφορών, οι προτεινόμενες λύσεις θα καταστήσουν δυνατή την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των τρόπων μεταφοράς και την καλύτερη συνεργασία για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης τόσο του συνολικού συστήματος μεταφορών όσο και του ταξιδιού D2D.
Το SESAR 3 JU έχει εντοπίσει τα ακόλουθα καινοτόμα ερευνητικά στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση της πρόκλησης που περιγράφεται παραπάνω και την επίτευξη των αναμενόμενων αποτελεσμάτων.
- Κατανόηση των προσδοκιών των επιβατών.
- Διαχείριση της πρόσβασης των επιβατών στο αεροδρόμιο.
- Πολυτροπικό αεροδρόμιο.
- Συνεισφορά ΑΤΜ στην Ευρωπαϊκή Κινητικότητα ως Υπηρεσία (MaaS).
- Απρόσκοπτη σύνδεση μεταξύ αεροδρομίων όλων των μεγεθών, vertiports και ελικοδρόμων.
- Ψηφιακά δίδυμα (Digital twins) για αεροδρόμια.
-
PERA – Advancing the ERA of Plant Protection Products towards a system-based approach
ΚλειστήΚωδικός: 29938 | Κωδικός Ταυτοποίησης: EUBA-EFSA-2023-PREV-01 | Όνομα Προγράμματος: 29843 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 06/07/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 08/11/2023
Ο στόχος αυτού του πεδίου είναι η προώθηση των μεθοδολογιών ERA στον τομέα της χερσαίας οικοτοξικολογίας, συλλέγοντας και δημιουργώντας δεδομένα για περαιτέρω βελτίωση της τρέχουσας γνώσης σχετικά με την έκθεση των οργανισμών μη-στόχων στα αγροοικοσυστήματα και για τη σύνδεση της έκθεσης με τις επιπτώσεις.
-
CBE JU supporting activities for the New European Bauhaus Academy, a network for re-skilling and upskilling towards a sustainable construction ecosystem
ΚλειστήΚωδικός: 29936 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-JU-CBE-2023-2-S-01 | Όνομα Προγράμματος: 23016 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 06/07/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 04/10/2023
Η επιτυχημένη πρόταση θα συμβάλει στους στόχους της Νέας Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Bauhaus να υποστηρίξει την αναβάθμιση και την επανεκπαίδευση τριών εκατομμυρίων εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με τους γενικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, της Ευρωπαϊκής Δίκαιο για το κλίμα και τη στρατηγική «Κύμα ανακαίνισης». Αυτή η δράση θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αύξηση της ποιότητας και της ποσότητας των ευκαιριών επαγγελματικής κατάρτισης, ιδίως σε προγράμματα για λύσεις που βασίζονται σε βιολογικά στοιχεία που σχετίζονται με το οικοσύστημα των κατασκευών.
Αυτό το θέμα θα βοηθήσει στην προώθηση της μετάβασης από μια εξορυκτική, βασισμένη σε ορυκτά και ορυκτά καύσιμα κατασκευαστική οικονομία σε υδρογονάνθρακες σε μια αναγεννητική βιοοικονομία και κυκλικό σύστημα επαναχρησιμοποίησης υλικών.
-
Preparatory Action-European Fellowship Scheme for Researchers at Risk
ΚλειστήΚωδικός: 29932 | Κωδικός Ταυτοποίησης: PPPA-RI-2023-FELLOWSHIPS-RR | Όνομα Προγράμματος: 1796 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 28/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 07/09/2023
Αυτή η δράση θα εφαρμόσει πιλοτικά ένα Ευρωπαϊκό Σύστημα Υποτροφιών για την υποστήριξη ερευνητών σε Κίνδυνο, καθιερώνοντας, δοκιμάζοντας και επικυρώνοντας διαδικασίες για την επιλογή ερευνητών (αξιολόγηση του κινδύνου και απονομή της υποτροφίας τους) και για την αντιστοίχιση ερευνητών με ιδρύματα υποδοχής στην ΕΕ. Η δράση θα συμβάλει στην ενίσχυση της υποστήριξης των ερευνητών που κινδυνεύουν να συνεχίσουν την εργασία τους σε ένα ασφαλές περιβάλλον, είτε ακαδημαϊκό είτε όχι.
-
Enhancing tools and capabilities to fight advanced forms of cyber threats and cyber-dependent crimes
ΚλειστήΚωδικός: 29906 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL3-2023-FCT-01-06 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Πολιτική ασφάλεια για την κοινωνία (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 3)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 23/11/2023
Αυτό το θέμα εστιάζει στη βελτίωση των εργαλείων και των δυνατοτήτων για την καταπολέμηση προηγμένων μορφών απειλών στον κυβερνοχώρο και εγκλημάτων που εξαρτώνται από τον κυβερνοχώρο.
-
Design of crisis prevention and preparedness actions in case of digital breakdown (internet, electricity etc.)
ΚλειστήΚωδικός: 29904 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL3-2023-DRS-01-02 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Πολιτική ασφάλεια για την κοινωνία (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 3)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 23/11/2023
Αυτό το θέμα εστιάζει στο σχεδιασμό δράσεων πρόληψης κρίσεων και ετοιμότητας σε περίπτωση ψηφιακής βλάβης (διαδίκτυο, ηλεκτρισμός κ.λπ.).
-
Improving social and societal preparedness for disaster response and health emergencies
ΚλειστήΚωδικός: 29902 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL3-2023-DRS-01-01 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Πολιτική ασφάλεια για την κοινωνία (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 3)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 23/11/2023
Αυτό το θέμα εστιάζει στη βελτίωση της κοινωνικής και κοινωνικής ετοιμότητας για αντιμετώπιση καταστροφών και έκτακτων περιστατικών υγείας.
-
Crime as a service
ΚλειστήΚωδικός: 29899 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL3-2023-FCT-01-05 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Πολιτική ασφάλεια για την κοινωνία (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 3)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 23/11/2023
Το μοντέλο Crime-as-a-service (CaaS) πολλαπλασιάζεται και γίνεται ένα εξέχον χαρακτηριστικό όχι μόνο για τον υπόγειο εγκληματία στον κυβερνοχώρο, αλλά και για τους παραδοσιακούς εγκληματίες που προσλαμβάνουν εξειδικευμένες ψηφιακές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Έτσι, η διαθεσιμότητα κιτ εκμετάλλευσης και άλλων υπηρεσιών όχι μόνο εξυπηρετεί τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου με χαμηλές τεχνικές δεξιότητες, αλλά καθιστά επίσης πιο αποτελεσματικές τις λειτουργίες των ώριμων και οργανωμένων παραγόντων απειλών.
Τα αποτελέσματα των έργων αναμένεται να συμβάλουν σε όλα τα ακόλουθα αποτελέσματα:
- Οι Ευρωπαϊκές Αστυνομικές Αρχές και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής λαμβάνουν μια ισχυρή ανάλυση της εξέλιξης του σύγχρονου οργανωμένου εγκλήματος, της δομής του, του ρόλου της ιεραρχίας, της συμμετοχής στην οργάνωση και της υπεργολαβίας εξειδικευμένων εγκληματικών υπηρεσιών.
- Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής επωφελούνται από μια ανάλυση του νομικού πλαισίου που χρησιμοποιείται για την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος, όσον αφορά την εγκυρότητα των νομικών ορισμών και των ποινικών διατάξεων που υιοθετήθηκαν και τον αντίκτυπό τους στην αποτελεσματικότητα των δικαστικών αποφάσεων.
- Βελτιωμένη γνώση στα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα ασφάλειας σχετικά με τις εξελίξεις στον τομέα του οργανωμένου εγκλήματος και τις προοπτικές για το μέλλον.
-
A harmonized European forensics approach on drugs analysis
ΚλειστήΚωδικός: 29897 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-CL3-2023-FCT-01-02 | Όνομα Προγράμματος: 1777 | Υποπρόγραμμα: Πολιτική ασφάλεια για την κοινωνία (Πολυτομεακή Προτεραιότητα 3)(2021-2027) | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/06/2023 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 23/11/2023
Αυτό το θέμα επικεντρώνεται σε μια εναρμονισμένη ευρωπαϊκή ιατροδικαστική προσέγγιση για την ανάλυση ναρκωτικών.
Οι προτάσεις αναμένεται να αφορούν μία από τις ακόλουθες επιλογές:
- Επιλογή Α: Απαιτείται μια εναρμονισμένη ευρωπαϊκή προσέγγιση για τη μελέτη της χημικής ανάλυσης (σύστασης) στα φάρμακα.
- Επιλογή Β: Αξιόπιστη και εύκολη στη χρήση ανίχνευση φαρμάκων που υποβάλλονται σε χημικά σε ποτά και ούρα.